Vocal Warm Up

Cześć! :) Mam nadzieję, że poprzedni post spodobał się wam i doceniłyście mój wysiłek :)
Dzisiaj opiszę, dodam filmiki i dam własny sposoby na rozgrzanie głosowe!



Według Ari pomocne są tabletki na ból gardła ponoć poprawiają głos i ułatwiają śpiewanie (sama nie wiem nie korzystałam) natomiast to nie znaczy, że zawdzięcza swój głos tym tabletkom. Przed każdym koncertem lub nagrywaniem, Ariana rozgrzewa swój głos za pomocą telefonu lub nauczyciela.

Telefon:
Ariana ma w telefonie kilka ćwiczeń rozgrzewających polega to na tym, że Ariana powtarza wypowiedziane melodie w różnych tonacjach. Są to wysokie i niskie dźwięki, przeciągane albo wypowiadane szybko.

Nauczyciel:
Rozśpiewuje się z nim w o wiele bardziej profesjonalny i pomocny sposób, trenuje piosenki, które ma zaśpiewać często najtrudniejsze i najmocniejsze momenty lub wysokie i niskie dźwięki. Taka metoda jest dokładniejsza osoba śpiewająca razem z tobą wychwytuje twoje dźwięki i jest w stanie powiedzieć ci gdzie, kiedy i w którym momencie ci nie wyszło.





Zgaduję, że chcesz śpiewać wysoko jak Ariana! Możesz próbować sama w domu albo pójść na lekcje do np. domu kultury. Ja próbowałam w domu i było warto ;)
Co do wysokich dźwięków (whistle tones) nie rodzisz się z nimi - musisz się ich nauczyć. Więc zanim podejmiesz pracę nad opanowaniem takich dźwięków zastanów się czy chcesz ryzykować głos dla takich dźwięków.
Ryzyko to chrypa, pieczenie lub krwawienie strun głosowych możesz podczas ćwiczeń "ratować się" ciepłą herbatą i tabletkami na chrypę np. Vocaler.

Wskazówki:

  • Jeżeli śpiewasz po raz pierwszy to pamiętaj o tym aby śpiewać do 15 min. nie więcej twój głos się męczy (jeżeli śpiewasz już, ale nie korzystałaś z ćwiczeń trzymaj się tego!)
  • Ćwicz codziennie. Niestety inaczej się nie poprawisz
  • Częstym blokowaniem twojego głosu jest STRACH, ŻE KTOŚ CIĘ USŁYSZY JAK ZAFAŁSZUJESZ, staraj się ćwiczyć gdy jesteś sama w domu lub nie się nie wstydzisz.
  • ZAWSZE SIĘ ROZGRZEWAJ nie ma nic złego w tym, że przed śpiewaniem się nie rozgrzejesz, ale jeżeli masz zamiar śpiewać przed publicznością lub robić ćwiczenia - rozgrzej się
  • Pij wodę -  woda oczyszcza twoje gardło struny głosowe też przed śpiewaniem pij wodę!
  • Po 3 tygodniach regularnego śpiewania możesz przedłużyć swój czas o 5 minut.
  • Pij ciepłą herbatę.
  • Pamiętaj o postawie!
  • Chroń swój głos!

To kilka moich wskazówek. A jak ja się rozgrzewam?

W internecie znalazłam kilka ćwiczeń z których korzystam i ćwiczenia z muzyką.
Tak to wygląda:

"Bee-Yah" - Exercise. 

Na jednym dźwięku śpiewaj takie sylaby jak: MA,ME,MI,MO,MU 
BRA,BRE,BRI,BRO,BRU
PA,PE,PI,PO,PU
RA,RE,RI,RO,RU
I zmieniaj tonację co jakiś czas.   x5

  "Private Party" -  Ariana Grande. (India Arie Cover) 

Leć po gamie: DO,RE,MI,FA,SOL,LA,SI DO - zmieniaj tonację co jakiś czas. x5

  "Write Your Name" - Selena Gomez.

Na 2 dźwiękach śpiewaj: A,O,A,O,A,O
A,U,A,U,A,U
Uważaj by nie 'zjeżdżać' z dźwięku.  x5

Szeptem szybko wypowiadaj (DOKAŁDNIE): tktktktktktktktktk
S, ś, sz
C, ć, cz

  "Problem" - Ariana Grande ft. Iggy Azalea
  "Salute" - Little Mix

Z zegarkiem w ręku 20 minut. Również mam kilka piosenek, które śpiewam zmieniają się w zależności od tego jakiego tekstu chcę się nauczyć. Ściągam wtedy z clip.dj lyrics danej piosenki. (Bee-Yah to te ćwiczenia)

Mam nadzieję, że nie którym pomogłam i się nie zbłaźniłam :) Dziękuję i komentujcie!!!
A co byście chcieli w następnym poście? Może coś o zdrowiu i sporcie? Albo trochę mody? :)

4 komentarze:

  1. Udało ci się zaśpiewać tak wysoko jak Ariana? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to moxr być za program w którym Ari się uczy ? Ja też umiem wysokie jak Ari,nie wszystkie ale :) mam F6/B2 barwę

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się nauczyłaś tak wysoko śpiewać :D

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...